I keep wondering

I keep waiting..


När ska det hända något? När ska det förändras? Jag har gått i samma mönster så länge, överlycklig över minsta förändring. När ska jag finna mig själv och komma på vad jag ska göra? Vissa är nöjda med att bo här hela livet, utan att ha sett eller gjort särskilt mycket. De träffar någon som de passar ihop med och bygger upp ett liv, med familj och hela grejen. Jag menar inte att de skulle vara sämre, bara att jag inte kan nöja mig med det. Iallafall inte nu. Min pappa har alltid frågat mig när jag tänker börja bete mig som om jag har lust på livet, när jag ska söka äventyr, öppna dörren och leta utanför dessa väggar.

Jag antar att det finns en anledning till att så många, däribland jag själv, sitter fastklistrade framför tv:n och tittar på filmer fulla av äventyr, kärlek och frihet. Jag vet iallafall att jag kan sitta i timmar och titta på någon annans liv på tv:skärmen och önska att jag kunde ta mig ut, göra något mer än det här. Något mer än ingenting.

Det är inte så att jag är missnöjd med mitt liv eller önskar att jag vore någon annan, absolut inte. Jag vill vara jag. Jag vet bara inte riktigt vem jag är, och jag vill så gärna att resan mot svaret ska börja. Och det känns som om starten har närmat sig länge, och att den snart är här. Men jag kan inte bara sitta på röven och vänta på att livet ska börja. Jag måste göra något.

Jag är så otroligt peppad just nu. Jag vill inte sitta om 50 år och tänka att "jag skulle ha..". Jag vill kunna tänka "jag gjorde det..". Så, det är dags att sätta igång nu. Det är dags för mig att bryta mig ut, att vika av den raka vägen och vandra rakt ut i skogen.

Alla böcker, alla filmer de skrivs och görs av folk som önskar att de levt i dem själv.. Eller? Nej, det stämmer inte helt. Vissa kommer ifrån upplevelser. Vissa böcker skrivs av folk som faktiskt varit med om det de skriver om. Så då kan det inte vara helt omöjligt att kliva ur soffan, stänga av filmen och skriva sitt eget manus, eller hur?

Jag vill mer än så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0