Pippi på trappa.

God dag!
Imorse fick jag sova till 10.30 för valp. Han är så otroligt duktig! Just när jag pallrat mig upp och varit ut med honom ringde en vän och frågade om jag ville "luncha" med henne, vilket betydde att hon köpte med sig en korv och kom hit och åt den. Hon stannade runt 1½ timme, vilket är det längsta vi träffats på alldeles för länge!

Medan vi satt i köket och pratade och busade med valp så hörde vi hur en fågel flög in i ett fönster i tv:rummet, men vi såg den inte när vi tittade ut. Men så när jag skulle ut med valp satt pippi på trappan, helt chockad. Jag vågade ju liksom inte precis hjälpa den, eftersom det bara skulle förstöra den ännu mer. Så den fick sitta där. Jag knäppte, lite försiktigt, två kort på den:





Sen kom även mamma hem på "lunch". Hon åt ett äpple =p. Och när hon skulle gå igen så skrek jag "trampa inte på pippi!". Hon gick, stängde dörren, öppnade den igen och sa "nu flög den!". Skönt! Jag var rädd att det var ute med den.


Idag har jag fått ett paket, i form av en såndär bärbar CD som man hade innan mp3:n blev cool. Köpte den för 100 kr av en tjej på blocket, fett värt.

Igår beställde jag färgade linser från fargadelinser.se. Mörkbruna. Det har jag gjort förut men använde aldrig linserna och sen hade en månad gått och dom var obrukbara. Beställde även en grön lins.

Dagen ska jag spendera framför Pirates med lillebror som är sjuk och hemma från skolan. Han var till läkaren igår och fick medducin dock.

Ikväll är det äntligen Idol igen, och Olle är min stora, underbara favorit! Han ska sjunga Wonderwall - Oasis. Det är en bra låt som jag lyssnat på sen jag var 13. Jag ska rösta på honom iallafall!


Häromdagen
insåg jag att jag är vän med den riktiga Erik Grönwall på Facebook. Jag trodde ju bara att det var någon fan-sida, så jag har aldrig kollat särskilt noga på vad som skrivits på den sidan. Men så upptäckte jag att det ju är han själv som uppdaterar om allt han gör. Och jag som har skrivit på min Facebook att jag ska gifta mig med honom! Genomtänkt =p. Men jag älskar verkligen den killen alltså. Han har grym röst och humor, och han är vacker som få.
Men jag tror att jag måste säga att Olle har en mer udda röst än Erik..

Jaja, nog om det.


Kommentarer
Postat av: guevacci

Var med i dagens blogg om du känner för det, annars trevlig helg! :)

2010-10-29 @ 14:32:36
URL: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: sofie

Hej :) allt bra? Har du några planer för helgen?

2010-10-29 @ 16:47:55
URL: http://sofiiestyle.blogg.se/
Postat av: MADDES

Vilken söt fågel.



Absolut jag kan skriva ett inlägg om boken när jag läst den! vad har du för dig? kram

2010-10-29 @ 18:36:29
URL: http://maddisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0